|
Rutine for journalføring av dokumenter som skal refereres i AMU 1.0 Formål og anvendelsesområde Rutinen skal sikre at dokumenter som skal refereres eller behandles i AMU blir sendt til utvalgssekretær ved organisasjon og personalavdelingen,(for tiden Hanne Dølheim) som kopimottaker i 360 slik at dokumentene blir behandlet etter gjeldende lover og retningslinjer. Rutinen skal benyttes av de som journalfører dokumenter som skal refereres i Arbeidsmiljø utvalget. 2.0 Ansvar
- Arkivtjenesten har ansvar for å journalføre dokumentene og sjekke om de skal refereres i AMU, utvalgssekretær ved organisasjon og personalavdelingen skal ha kopi.
- Utvalgssekretær ved organisasjon og personalavdelingen skal i forkant av alle AMU møter ta kontakt med arkivet for å sjekke om det finnes dokumenter med tilgangsgruppe svært begrenset, som ikke kommer opp i søk, og hvor utvalgssekretær ved organisasjon og personalavdelingen skal ha kopi.
- Leder som mottar dokument, som skal refereres i Amu og hvor utvalgssekretær ved organisasjon og personalavdelingen er utelatt som kopimottaker skal melde fra til arkivet slik at de kan rette opp feilen.
- Ledere som mottar dokumenter direkte til sin enhet skal sende dokumentet til arkivet for skanning og journalføring
3.0 Beskrivelse av gjennomføring Det er særlig disse dokumenttypene som må vurderes: brev om tilsyn eller tilsynsrapporter sendt fra: Arbeidstilsynet Follo bedriftshelsetjeneste Søndre Follo brannvesen Mattilsynet og hvor innholdet i dokumenter sier noe om ansattes arbeidsmiljø i Ås kommune 4.0 Bilder / illustrasjoner 5.0 Retningslinjer, rutiner, skjema og maler 6.0 Lovhjemler 7.0 Kommunale styringsdokumenter Arbeidsmiljøutvalgets rolle og oppgave Delegering til arbeidsmiljøutvalget Reglement for arbeidsmiljøutvalget (AMU) Funnet på intranett 03.03.2015 http://intranett.as.kommune.no/amu.84629.no.html 8.0 Registeringer, distribusjon og arkivering 8.1 Registrering 8.2 Distribusjon Denne retningslinjen distribueres i KSS og arkivplan. no 8.3 Arkivering Arkiveres i sak og arkivsystemet Utstyr |