Rutiner for skanning til Gerica på sensitivt nett Det er mulig å skanne dokumenter på følgende steder: - Enhet for forvaltningstjenester (sekretær, saksbehandlere, ergoterapeuter, fysioterapeuter, fagkoordinator Sør) - Resepsjon Moer sykehjem (merkantil sekretær, ergoterapeuter, fysioterapeuter, sykepleiere) - Hjemmebaserte tjenester Nord Granheimtunet (fagkoordinator Nord) Elektroniske søknadsskjemaer som tidligere ble behandlet i P360 overføres nå automatisk fra admnett til mappen G:\Scannede_dok\Gerica på sensnett Det som skannes ved Forvaltningen og Moer sykehjem blir overført til mappen G:\Scannede_dok\Gerica på sensnett Det som skannes fra Forvaltningen og Moer sykehjem blir overført til mappen G:\Scannede_dok\Granheim\scannede_dok på sensnett og disse overføres manuelt til mappen G:\Scannede_dok\Gerica\scannede_dok på sensnett Alle som har tilgang til skrivere/skannere nevnt over kan skanne dokumenter, men det er kun sekretær i Forvaltningsenheten (eller hennes stedfortreder) som kan overføre dokumentene til journal i Gerica. Overføre dokumenter fra Granheim-mappe til Gerica-mappe Trykk på Start og velg Utforsker G:\Scannede_dok\Granheim\scannede_dok Marker alle filene Høyreklikk og velg Klipp ut Trykk på Start og velg Utforsker G:\Scannede_dok\Gerica\scannede_dok Høyreklikk på Scannede dok og velg Lim inn
Koble dokumenter til riktig journal i Gerica Logg på Gerica Trykk på AKTIVITET og velg HÅNDTERING AV SKANNEDE DOKUMENTER
Marker aktuelt dokument i listen FILNAVN (blå linje) Kontroller dokumentet. (Dersom dokumentet er opp/ned eller lignende skrives det ut og skannes på nytt. Dersom det mangler personopplysninger undersøk med skannestedene.) Velg aktuell journaltype Velg bruker Fyll inn fritekstfelt. Begynn alltid teksten med “Skannet: …….” Klikk på
Opprett kobling Klikk på
Utfør Du får nå opp spørsmålet: “Dette vil medføre at angitte dokument vil bli flyttet. Vil du fortsette?”. Svar JA på dette. For dokumenter som skannes i Forvaltningsenheten signeres det med sk og dato. Deretter legges dokumentet i posthyllen til personen som skal behandle dokumentet videre. Elektroniske søknader skrives ut, signeres med sk og dato. Deretter legges dokumentet i posthyllen til personen som skal behandle dokumentet videre. Alle dokumenter oppbevares i brukerens journal på tjenestestedet eller i hyllen på printerrommet. Videre arkiveres dokumentene fra printerrommet etter dato i esker på arkiv i kjelleren ved Moer sykehjem. Pasientjournaler arkiveres på samme sted ved mors. |